Skutery Elektryczne Białystok – jak naładować baterię?

W przypadku skuterów elektrycznych, zazwyczaj jest tak, że można naładować baterie przy pomocy zwykłego gniazdka. Dostajemy specjalnie dedykowaną ładowarkę, która z jednej strony ma wpięcie do pojazdu, a z drugiej – standardową wtyczkę na 230V. Kabel zwykle wpina się w port pod kanapą – oprócz tego, proces ładowania nie różni się od uzupełniania prądu w smartfonie lub laptopie.

Drugą opcją jest wyjęcie akumulatorów. Można je wtedy naładować w mieszkaniu – również przy użyciu specjalnej ładowarki i zwykłego gniazdka. Należy jednak pamiętać, że ogniwa nie należą do lekkich, więc przed zdecydowaniem się na tę opcję, lepiej sprawdzić, czy noszenie ich nie będzie kłopotliwe.

Na polskim rynku raczej nie znajdziemy skutera elektrycznego, który umożliwiałby ładowanie z publicznej stacji ładowania. Jednak można kupić specjalną przejściówkę, która umożliwi ładowanie z takiego urządzenia. Warto przy tym wiedzieć, że nie wszystkie stacje są wyposażone w kable, a ładowanie baterii w domu jest tańsze niż na stacji.

Skuter elektryczny Białystok – baterie

Bateria w skuterze elektrycznym odpowiada przede wszystkim za zasięg, jaki chce osiągnąć kierowca na jednym ładowaniu. Aby baterie posłużyły nam jak najdłużej, warto wiedzieć, w jaki sposób dbać o nie w czasie i po sezonie. Dzięki temu konieczność wymiany akumulatora nie będzie tak częsta.

Akumulator żelowy wypełnia elektrolit w postaci żelu stanowiącego mieszaninę krzemionki z kwasem siarkowym. Jest odporny na uszkodzenia mechaniczne, uderzenia i samorozładowanie. Ze względu na żelową postać elektrolitu, nie istnieje ryzyko rozlania. Bateria żelowa charakteryzuje się niskim poziomem rozładowania i nie wymaga stawiania w pozycji poziomej. Nie trzeba też uzupełniać w niej elektrolitu.

Natomiast akumulator litowo-jonowy jest niemal 5krotnie lżejszy niż żelowy. Cechuje się wysoką wydajnością, energią właściwą i dłuższym okresem przydatności. Baterie tego typu szybciej się ładują, a ich stopień samorozładowania jest niski. Jedna z elektrod, z której składa się bateria tego typu, jest wykonana z porowatego węgla, a druga – z tlenków metali. Ciecz zawierająca sole litowe pełni rolę elektrolitu.

Zapisz się do newslettera
i odbierz 50 zł rabatu na zakupy!*
*przy zakupie produktów za minimum 1000 zł.