

Smar c3 dry ceramic lube 50 ml - muc\-off
dostawa


Smar muc\-off wet lube 50 ml
dostawa


Smar do łańcucha Muc-Off eBike Dry Lube 50 ml
dostawa


Smar C3 Wet Ceramic Lube 120 ml - Muc-Off
dostawa


Smar do łańcucha w sprayu SVITOL CHAIN LUBRICANT SPRAY
dostawa


Smar do łańcucha na suche warunki SVITOL DRY LUBRICANT
dostawa


Smar do łańcucha na suche warunki 100ml NEXELO MINERAL SUN OIL
dostawa


Smar MOTOREX bike grease jar 850g
dostawa


Spray PEATY'S silikonowy Protect & Shine 400 ml
dostawa


Smar All Round Grease w słoiku DYNAMIC BIKE
dostawa
Smar All Round Grease w słoiku DYNAMIC BIKE
Smar All Round Grease w słoiku DYNAMIC BIKE
dostawa
dostawa


Olej do łańcucha 50 ml DYNAMIC BIKE Ultra2
dostawa
Olej do łańcucha 50 ml DYNAMIC BIKE Ultra2
Olej do łańcucha 50 ml DYNAMIC BIKE Ultra2
dostawa
dostawa


Olej do łańcucha 100 ml DYNAMIC BIKE All-Round Bio Lube
dostawa
Olej do łańcucha 100 ml DYNAMIC BIKE All-Round Bio Lube
Olej do łańcucha 100 ml DYNAMIC BIKE All-Round Bio Lube
dostawa
dostawa
Smary do roweru do konserwacji
Odpowiednia konserwacja części rowerowych przedłuża ich żywotność i poprawia efektywność działania. Smary rowerowe chronią poszczególne części przed korozją i innymi niepożądanymi sytuacjami. Jednocześnie ułatwiają montaż i demontaż konkretnych elementów.
Kilka słów o smarach rowerowych
Po smary rowerowe zazwyczaj sięga się przy okazji przygotowywania roweru do nowego sezonu. Po zimie wszystkie elementy naszego pojazdu wymagają kompleksowej pielęgnacji: czyszczenia, konserwacji i nasmarowania, nawet jeżeli przed zimą zadbaliśmy o odpowiednie zabezpieczenie naszego jednośladu przed zimą. Można oddać rower specjalistom, ale można także wykonać całą pracę samodzielnie - jeżeli tylko ma się odpowiednią wiedzę w tym temacie.
Napęd rowerowy do sprawnego działania potrzebuje regularnego czyszczenia i okresowych konserwacji. Oraz regularnego smarowania smarem olejowym. Preparaty te pomagają usprawniać funkcjonowanie poszczególnych części oraz tworzą barierę przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych: śniegiem, wodą, błotem, pyłem…
Jak prawidłowo nasmarować układ napędowy? Najpierw należy dokładnie oczyścić i osuszyć osprzęt - w przeciwnym razie jedynie mu zaszkodzimy. Następnie należy przyłożyć aplikator pojemniczka wybranego smaru do łańcucha i, powoli kręcąc korbką w tył, nakładać niewielką, określoną przez producenta ilość preparatu na każde z ogniw łańcucha. Po wykonaniu całego pełnego obrotu należy przetrzeć powierzchnię łańcucha suchą szmatką, usuwając w ten sposób nadmiar smaru, który mógłby jedynie przyciągać kolejne zanieczyszczenia.
Smary do roweru są używane nie tylko na łańcuch, ale też na amortyzatory, łożyska rowerowe, przerzutki, ster lub piasty. Na rynku można dostać smary dedykowane konkretnej części i właśnie takich należy używać. Każdy z tych elementów wymaga określonej ilości i aplikacji preparatu. Warto o tym pamiętać przed przystąpieniem do smarowania.
Co ważne, nie wolno dopuścić do tego, aby smar znalazł się na okładzinach, obręczy, tarczy hamulcowej czy gumowych klockach. Jeżeli tak się stanie, hamulec może w ogóle przestać działać, ponieważ w takiej sytuacji znacząco zmniejsza się tarcie. Jedynym wyjątkiem są hamulce rolkowe, na które można, a wręcz trzeba stosować specjalne smary.