Hulajnogi Elektryczne Kielce – silnik i bateria

Podstawą działania hulajnogi elektrycznej jest silnik i akumulator. W przypadku silnika rozróżniamy moc znamionową i szczytową (maksymalną). Moc znamionowa jest parametrem podstawowym – to taka, którą silnik jest w stanie utrzymać w sposób ciągły. Moc maksymalna natomiast zwykle jest dwukrotnie większa od znamionowej. To od jej wartości zależą dynamika wyprzedzenia i wjeżdżania na strome wzniesienia.

Silnik w hulajnogach elektrycznych miejskich ma maksymalnie 350W mocy i znajduje się albo w przodu, albo z tyłu. W przypadku zabudowanego koła – w piaście. Napęd z tyłu gwarantuje lżejszy przód, a tym samym możliwość podrzucenia koła i większą efektywność, zwłaszcza pod górkę.

Jeżeli chodzi o akumulator, to warto wiedzieć, że im bardziej pojemny, tym większy dystans jesteśmy w stanie pokonać. Na zasięg baterii mają wpływ również takie czynniki, jak ciężar kierowcy, mróz, wiatr, nachylenie terenu. Pojemność akumulatora powinna być dostosowana do tego, ile km będziemy pokonywać i jak często. Warto też pamiętać, że im mocniejszy akumulator, tym dłuższe ładowanie.

Hulajnoga elektryczna Kielce – hamulce

Inną rzeczą, którą należy sprawdzić w przypadku hulajnogi elektrycznej, są hamulce. Mamy hamulce nożny, tarczowy, bębnowy i elektryczny. Nożny jest najprostszy – to błotnik, który przyciska się stopą do tylnego koła. Nie występuje we wszystkich modelach. Hamulec tarczowy jest klasycznym hamulcem rowerowym. Aktywowany albo napięciem linki (hamulec mechaniczny), albo przepływem płynu hamulcowego (hamulec hydrauliczny). Bębnowy jest zintegrowany z piastą i rzadko spotykany – klamka napina linkę, która rozpiera szczęki trące o bęben od środka. Hamulec elektryczny jest najbardziej charakterystyczny dla e-hulajnóg. W przypadku awarii nie zadziała, dlatego tak ważna jest świadomość, że jest jeszcze hamulec mechaniczny lub nożny – można z nich skorzystać w sytuacji kryzysowej.

Warto wiedzieć, że hamulec elektryczny jest mniej skuteczny od mechanicznego, lecz nie zużywa się tak jak tarcze hamulcowe. Hamowanie silnikiem bez blokady koła zapobiega zrobieniu „fikołka” przez kierownicę, wywoływanego hamowaniem tarczą albo bębnem i zajmuje maksymalnie 4 metry.

Jeżeli mamy taką możliwość, dobrze jest sprawdzić jakość hamulce w danym modelu.

Zapisz się do newslettera
i odbierz 50 zł rabatu na zakupy!*
*przy zakupie produktów za minimum 1000 zł.