Rowery elektryczne Radom – e-biki a rowery tradycyjne
Rowery elektryczne różnią się od tradycyjnych przede wszystkim wyposażeniem. To, co ma e-bike, a czego nie ma zwykły rower, to:
- silnik,
- akumulator,
- układ odpowiedzialny za sterowanie silnikiem – sterownik i czujniki,
- panel umożliwiający regulację pracy napędu – wyświetlacz z kontrolerem.
Silnik elektryczny ma moc nieprzekraczającą 250 W i wspomaga użytkownika podczas pedałowania w osiągnięciu prędkości 25 km/h. Może się on znajdować na tylnej lub przedniej piaście albo przy korbie roweru. Z kolei akumulator magazynuje prąd potrzebny do zasilenia silnika. Znajduje się na bagażniku, za siodełkiem, na ramie lub wewnątrz ramy.
Co ważne, rower elektryczny nie jeździ sam – jedynie wspomaga rowerzystę podczas pedałowania. Panel sterowania umożliwia wybranie poziomu, na jakim silnik ma wspomagać rowerzystę. Poziomów jest kilka – od słabego, przy którym całą pracę wykonuje użytkownik, przez średni, aż po silny, gdzie praca mięśni jest właściwie niepotrzebna. Poziom średni i silny dają możliwość wykonania konkretnego treningu aerobowego, zaś słaby – wyręcza rowerzystę.
Rower elektryczny Radom – rodzaje i przeznaczenie
Istnieje kilka rodzajów rowerów elektrycznych:
- miejski,
- crossowy,
- trekkingowy,
- MTB.
Rower elektryczny miejski, jak sama nazwa wskazuje, najlepiej nadaje się do jazdy po mieście. Fakt, że możemy sobie wybrać poziom wspomagania sprawia, że nie spocimy się zbytnio w drodze do pracy, dzięki czemu przyjedziemy na miejsce, wyglądając świeżo i rześko.
Crossowy rower elektryczny jest bardziej sportową wersją roweru miejskiego. Ma 28-calowe koła z pomocniczym napędem, które umożliwiają płynną jazdę po utwardzonych i nieutwardzonych drogach.
Trekkingowy rower elektryczny jest wyposażony w: błotniki, napęd o szerokim zakresie i system oświetlenia. Idealnie nadaje się na wycieczki rowerowe, zwłaszcza te dalekie.
Rowery elektryczne MTB to modele sportowe, przeznaczone do wypraw po górach. Mamy do wyboru e-bike MTB hardtaile oraz full suspension. Hardtaile tłumią wstrząsy przedniego koła, zaś full suspension – i z przedniego, i z tylnego. Modele z pełnym zawieszeniem polecane są osobom z problemami z kręgosłupem oraz uprawiającym takie formy MTB, jak enduro lub downhill.