Filtry

Strzałka w dół Cena
00 - 99
Strzałka w dół Marka
więcej mniej
Filtruj

Smary do roweru do konserwacji

Odpowiednia konserwacja części rowerowych przedłuża ich żywotność i poprawia efektywność działania. Smary rowerowe chronią poszczególne części przed korozją i innymi niepożądanymi sytuacjami. Jednocześnie ułatwiają montaż i demontaż konkretnych elementów. 

Kilka słów o smarach rowerowych

Po smary rowerowe zazwyczaj sięga się przy okazji przygotowywania roweru do nowego sezonu. Po zimie wszystkie elementy naszego pojazdu wymagają kompleksowej pielęgnacji: czyszczenia, konserwacji i nasmarowania, nawet jeżeli przed zimą zadbaliśmy o odpowiednie zabezpieczenie naszego jednośladu przed zimą. Można oddać rower specjalistom, ale można także wykonać całą pracę samodzielnie - jeżeli tylko ma się odpowiednią wiedzę w tym temacie. 

Napęd rowerowy do sprawnego działania potrzebuje regularnego czyszczenia i okresowych konserwacji. Oraz regularnego smarowania smarem olejowym. Preparaty te pomagają usprawniać funkcjonowanie poszczególnych części oraz tworzą barierę przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych: śniegiem, wodą, błotem, pyłem… 

Jak prawidłowo nasmarować układ napędowy? Najpierw należy dokładnie oczyścić i osuszyć osprzęt - w przeciwnym razie jedynie mu zaszkodzimy. Następnie należy przyłożyć aplikator pojemniczka wybranego smaru do łańcucha i, powoli kręcąc korbką w tył, nakładać niewielką, określoną przez producenta ilość preparatu na każde z ogniw łańcucha. Po wykonaniu całego pełnego obrotu należy przetrzeć powierzchnię łańcucha suchą szmatką, usuwając w ten sposób nadmiar smaru, który mógłby jedynie przyciągać kolejne zanieczyszczenia. 

Smary do roweru są używane nie tylko na łańcuch, ale też na amortyzatory, łożyska rowerowe, przerzutki, ster lub piasty. Na rynku można dostać smary dedykowane konkretnej części i właśnie takich należy używać. Każdy z tych elementów wymaga określonej ilości i aplikacji preparatu. Warto o tym pamiętać przed przystąpieniem do smarowania. 

Co ważne, nie wolno dopuścić do tego, aby smar znalazł się na okładzinach, obręczy, tarczy hamulcowej czy gumowych klockach. Jeżeli tak się stanie, hamulec może w ogóle przestać działać, ponieważ w takiej sytuacji znacząco zmniejsza się tarcie. Jedynym wyjątkiem są hamulce rolkowe, na które można, a wręcz trzeba stosować specjalne smary. 

Pokaż więcej

Zapisz się do newslettera
i odbierz 50 zł rabatu na zakupy!*
*przy zakupie produktów za minimum 1000 zł.